lördag 13 mars 2010

15

Jag fick en inbjudan. Det var en tillställning som en gemensam vän hade. Vi hade inte hörts på ett par veckor. Du svarade att du skulle gå. Jag satt på jobbet, hade alldeles för mycket att göra men åkte ändå hem för att byta om och göra mig fin. Jag kom tidigt. Tittade hela tiden mot dörren för att se dig komma in. Jag hann gå till restaurangen mitt emot för att se mig i spegeln och rätta till håret. Jag hade försökt klä mig så som jag trodde du tyckte om. Hade håret så som jag tyckte mitt ansikte blev finast i. Du och din vän kom. Jag såg bara dig. Dina ögon gjorde mig yr. Du såg på mig. En blick, inga ord men tusen känslor. Jag stammande fram till din vän att jag lämnat mitt liv. Jag ville att du skulle höra. Du stod med ryggen mot mig men jag kände att du hörde varje ord. Det var till dig jag sa att jag hade plats för annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar