söndag 14 mars 2010

19

Jag var ute på stan. Jag och mina vänner hade ätit middag. När vi gick vidare gick vissa hem, vissa anslöt. Vi dansade. Jag minns att jag kände hur det bubblade av glädje. Jag kände mig vacker, jag hade roligt. Jag skrattade och lät min blick leka med andra i lokalen. När vi hamnade i en soffa och den sista skulle ge sig av letade jag upp en taxi. Jag skickade ett sms och frågade om du ville ses? Klockan var 05 på morgonen, jag ville inte att kvällen skulle ta slut. Du sa att du var hemma men att jag kunde komma förbi. Jag hade druckit för mycket, det var antagligen därför jag vågade. Du kom och öppnade porten och jag gick in. Din lägenhet såg inte ut som jag hade föreställt mig. Den var underbar. Det var antagligen för att du var underbar. Vi satt på din säng, du hade ingen soffa. Jag fick ett glas whiskey. Det var det sista jag behövde. Men jag ville ha något att göra. När jag druckit upp la jag på mage och pillade med ditt jeansben samtidigt som vi pratade. Vi pratade om allt, om livet och hur det är att leva. Klockan blev 08, jag sa att jag behövde åka hem, jag ville inte men visste att jag gått över gränsen. Inte med dig, men med mitt liv. Min mobil surrade. Jag stängde av ljudet. När jag kom hem var jag tvungen att ljuga. Hur skulle jag kunna säga att jag varit hos dig, legat på din säng och kännt att jag aldrig ville vara någon annanstans? Ingen visste att vi hade kontakt. Vi hade gemensamma vänner. Men vi var bara varandras och vi ville båda ha det så. Jag var rädd att du skulle försvinna om jag var tvungen att dela dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar