torsdag 18 mars 2010

43

Mina nattsms hade kommit tillbaka. Det var underligt hur mycket mer jag kände så fort klockan passerat 21 och jag tagit mitt första glas vin. Jag var på en fest. Min vän hade åkt hem och jag hade druckit för mycket rom med en yngre kille som hade svart långt hår och de vackraste ögonen. Jag smsade dig. Frågade vad du gjorde, sa att jag ville ses. Du sa att du var hemma, att jag skulle komma förbi. Du sa att jag skulle skynda mig. Jag insåg att tre glas ren rom inte var det smartaste att ha innanför västen när jag kom hem till dig. Du var nykter och jag visste att du hade svårt för berusade personer. Jag hoppade ur taxin en bit bort från din port. Jag gick fram och tillbaka en stund för att nyktra till. Jag trodde att det skulle hjälpa. Det gjorde det inte. Efter det minns jag inte så mycket. Jag kommer ihåg att vi låg på din säng. Jag låg på din arm, jag tror jag hade armen runt dig. Kanske innanför din tröja. Jag minns att jag försökte berätta något, men att jag hela tiden glömde vad jag skulle säga och fick börja om. Du var tyst, försökte avsluta mina meningar för att det inte skulle bli så pinsamt för mig. Jag var så full att jag ändå inte fattade någonting. Jag vet inte hur länge jag var hos dig, men när jag reste mig för att åka hem sa du att jag fick stanna om jag ville. Tack och lov gjorde jag inte det. En sista liten glimt av självbevarelsedrift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar