måndag 15 mars 2010

22

Jag ville ta en öl. Jag frågade om du hade lust. Du sa att du inte ville dricka i veckorna, men att vi skulle hitta på något annat. Vi bestämde att jag skulle komma hem till dig efter att våra måsten var avklarade. Du hade bakat kakor. Jag berättade att jag inte hunnit äta någon middag. Du sa att du tänkt laga middag till oss, men trodde att jag skulle ha ätit. Vi skrattade lite åt det. Jag bannade mig själv för att jag inte sagt något till dig. Du bjöd på kakorna du bakat och varm choklad som du blandade ihop från grunden. Du sa att det saknades någon ingrediens. Jag tyckte det smakade underbart. Jag tyckte ju allt du gjorde var underbart. Vi satt i flera timmar och bara pratade. Jag ville inte att kvällen skulle ta slut, hoppades nästan att du skulle fråga om jag ville sova över. Det gjorde du inte utan sa istället att du började bli trött och behövde sova, du skulle upp tidigt. Jag kunde inte rå för det, men det bara skar i mig av besvikelse. Jag kunde vara vaken i flera dygn bara jag fick vara det tillsammans med dig. Kände inte du detsamma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar