torsdag 15 april 2010

80

Du skulle få mars. Alla mina ord skulle vara till dig den månaden du fyllde år. Jag lekte med tanken på att ge dig den här bloggen. Kanske om jag träffat någon annan som blivit viktigare. Då skulle jag kunne ge dig alla ord och säga att du gett mig så mycket. Allt jag kännt och alla tårar och alla tankar och alla drömmar och alla stunder då jag hoppats och längtat. Allt det har du gett mig, även om du inte ens vet det själv. Men nu är det april och jag har legat framför dig med dina andetag i nacken och din arm mellan mina bröst och kännt din hud mot min när du dragit mig närmare. Och du har sagt att du tycker om mig och jag tvingar mig själv varje dag att inte släppa ut allt jag känner. Du är som gjord av glas. Jag håller din hand så försiktigt att jag nästan inte nuddar av rädsla att du ska gå sönder och försvinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar